Toneel in de openlucht: Puur Natuur (woensdag)
03-07-2019 20:00 - 00:00

(Vlinders in de boek)
Bernd Gombold / B. ten Velde

Oma Marie wil eur 75ste verjaordag neet in huus of ‘n restaurant vieren, zo as de meesten van euren leaftied dat doot. De weduwe neudigt eur gezin uut in eure olde hutte midden in  ́t bos. Daor hef ze vrogger mooie vakanties met eur gezin beleafd.

Eure volwassen kinder könt ’t jammer genog, neet meer zo good met mekaare vinden. Toch nemt ze de uutneudiging met terugholdendheid an, maor schaamt zich neet hun onvrea ronduut te melden. D ́n enen vundt  ́t maor niks, d ́n andern nuumt  ́t geldverspilling en de jongste nog thuus wonnende zönne was lever gaon barbecueën. Kleindochter Christine vundt ’t, gelukkig veur oma, wal allemaole ‘vet cool’.

‘n Rustig weekeinde wordt ‘t alles behalve. Oma vundt in de blokhutte ’n tasse met inhold en dee wilt ze allemaol wal heel geerne hebben. Allerlei rare leu komt langs, dee ieder veur zich reden hebt de blokhutte te bezeuken en zorgt daorbi ́j veur völle verwarring en hilarische ontwikkelingen.

Rolverdeling

• Oma Marie
    Nienke te Brinke
  • Erik (zoon van Marie)
    Benny Westerveld
  • Lydia (vrouw van Erik)
    Rianne Lammers
  • Christine (hun dochter)
    Saskia Koskamp
  • Tristan (vriend van Christine)
    André Koskamp
  • Rudi (zoon van Marie)
    Marijn van Eerden
  • Martha (dochter van Marie)
    Dea te Brinke
  • Geert Hartman
    Rik van Eerden
  • Manus Aalderink
    Bas Koskamp
  • Carola Knol
    Laura Brethouwer
  • Tom
    Marten Lageschaar

Regie: Benny Wikkerink
Geluidseffecten: Bart Wesselink
Grime: Lizette te Linde + Stien Wikkerink
Souffleur: Hermen Ligterink + Marieke Kobus
Decor: Decorgroep o.l.v. Jan ter Horst

In de open lucht

Het toneelstuk wordt zeker opgevoerd in het openluchttheater ‘t Markerink. Hoewel het lekker weer beloofd te worden, kan het 's avonds afkoelen, hou hier dus rekening mee qua kleding. Rond het openluchttheater zat de eiken processierups, maar deze is bestreden door de Gemeente Aalten, dus daar hopen we geen last meer van te hebben.

Zo kunt u het openluchttheather ‘t Markerink vinden:

Volg de aanwijzingen van de verkeersregelaars!

Met de auto vanaf de Nijhofsweg of Markerinkdijk de Ligterinkweg op. Met de fiets vanaf de Markerinkdijk langs huisnummer 32.

Slecht ter been?

Ben je slecht ter been en wil je graag komen kijken bij het toneel, dan zullen wij het zo makkelijk mogelijk maken voor jou. We zullen enkele parkeerplaatsen dicht bij de kassa reserveren voor de minder mobiele mensen en waar nodig je ondersteunen naar je zitplaats.

Aanvang 20:00
Kassa open: 19:30